מיטה לתינוק | המדריך השלם

מיטות לתינוק הן אחת הרכישות החשובות בחיי הורה טרי. הן לא נועדו רק לשינה, אלא גם לאפשר לתינוק להיות בסביבה בטוחה ולאפשר להורים להסב את תשומת ליבם מהתינוק, גם אם זה למספר שניות.

כאשר ניגשים לבחור מיטת תינוק חדשה צריך לקחת בחשבון את התקציב, סוג המיטה המתאים לבית וכמובן איזה מוצר יהיה בעל היחס ערך לעלות הטוב ביותר.

כל אלו צריכים להיות שיקולים אך עם זאת יש לזכור שהמיטה תשמש את התינוק שלכם באופן יום יומי עד גיל שנתיים בערך.

 

מזרן המיטה

זהו חלק בלתי נפרד וחשוב מאוד מהמיטה, מעבר לעניין הנוחות יש את עניין הבטיחות.
תינוקות לא יכולים לישון על כל סוגי המזרונים - יש לבחור מזרון קשיח על מנת למנוע סכנת חנק הקיימת במזרונים רכים.
בנוסף חשוב לשים לב שגודל המזרן זהה לגודל המיטה ולוודא שאין רווחים היכולים לסכן את התינוק.

דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו בעת בחירת מזרון המיטה הוא החומר ממנו עשוי - חשוב שזה יהיה חומר שקל לנקות ומתייבש במהירות.

 

גודל המיטה

להורים הגרים בבתים קטנים יש נטייה לבחור גם מיטת תינוק קטנה, אך יש לזכור שהגודל המינימאלי המומלץ הוא הגודל המאפשר לתינוק לשכב בנוחות במיטה ולא קטן מזה.
חשוב לקחת בחשבון את העובדה שבחירת גודל מיטה נכון יכול לחסוך לכם התעסקות וכסף עם החלפת המיטה עד גיל שנתיים וקנייה חכמה בתחילת הדרך תשמש אותכם רבות.

גובה מיטה

ההמלצה שלנו היא לבחור מראש מיטה שניתן לכוונן את גובה המזרון - ככה גם ברגע שהתינוק שלכם יתחיל לעמוד אתם תהיו בטוחים שהוא לא בסכנה של נפילה החוצה מהמיטה ע”י הנמכת המזרון במיטה.

משטחי פעילות וגדרות לתינוקות

שימוש במשטח פעילות ביחד עם גדר לתינוקות יכול להוות סביבת התפתחות מצויינת עבור התינוק שלכם ביחד עם תחושת ביטחון אצלכם שהתינוק מוגן.
משטחי פעילות עם גדרות לתינוקות מגיעים במגוון גדול של גדלים, צבעים ואפשרויות משחקי התפתחות ככה שתוכלו ליצור סביבה שתענה על הצורך היומיומי לתת לילדכם סביבה סגורה לחקור, ללמוד, להתפתח וליהנות מחוץ למיטה שלו.


לבסוף חשוב לנו להגיד - כל מוצר שאתם קונים לתינוק שלכם חייב להיות בעל תו תקן! התקנים מוודאים ומבטיחים את הבטיחות של התינוק שלכם, אם בחומרים ובצבע של המוצר ועד המרווחים והברגים.