איך לשמור על עור התינוק בריא בזמן החורף

העור של תינוקות הוא התגלמות הרכות. אבל בגלל שתינוקות עדינים כל כך, העור שלהם דורש טיפול מיוחד. חשיפה לכימיקלים, סיבים לא טבעיים או אלמנטים של מזג האוויר עלולה להפוך את עורו של ילדכם למחוספס, אדום או סדוק. טיפול בעור התינוק בחורף דורש מעט תשומת לב נוספת. חשוב להימנע מתנאים ומוצרים מסוימים שעלולים לעצבן את הקטן שלך. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:

החתלה עם בגדים חמים

תינוקות עדיין לא למדו לווסת נכון את טמפרטורת הגוף שלהם, לכן חשוב לוודא שלא יהיה להם חם מדי ולא קר מדי בחורף. הלבשת תינוק בשכבות תאפשר לך להוסיף או לגרוע בגדים לפי הצורך. אפילו באקלים קריר, תינוקות עדיין יכולים לקבל פריחת חום אם הם לבושים בכבדות מדי. פריחת חום מובילה לתפרחת חיתולים ולגירוי סביב קפלי העור של ילדך. זה יכול להוביל לעצבנות ולילות ללא שינה, שאינם מהנים לאף אחד.

הגנו על השפתיים שלהם

תינוקות תמיד מזילים ריר. במזג האוויר הקר, זה יכול לגרום לאף ולשפתיים שלהם להיות סדוקים ומגורים. שפשפו בעדינות מעט חמאת שיאה על פיו של ילדכם לפני שמוציאים אותו אל הקור. זה יגן על הפה הקטן הזה מכל דבר מלבד הנשיקות שלכם.

הימנע מרחצת יתר

עורם של תינוקות נוטה להתייבש, ורחצה תכופה עלולה להחמיר את היובש. זה בסדר לרחוץ את בייבי פעם ביום, אבל וודאו שהמים רק חמים, לא חמים מדי. הימנע מכל מוצרים עם בשמים או תוספים אחרים. מים חמים ושמפו לתינוק הם כל מה שאתה צריך כדי לשמור עליו נקי ורך.

השתמש במוצרים שנעשו במיוחד עבור תינוקות

טיפוח עור התינוק בחורף, או בכל עת של השנה, פירושו שימוש במוצרים הטהורים והטבעיים ביותר שיש. לרוע המזל, מוצרים רבים המיועדים למבוגרים מכילים הרבה מרכיבים לא טבעיים שעלולים לגרות את האפידרמיס העדין של תינוקך. מוקדם מדי לדעת אם לתינוק שלך יש אלרגיות, או אם הוא או היא יגיב למשהו בשמפו או באמבטיית הבועה שלך. אפילו מוצרי רחצה המיועדים לילדים גדולים יותר עשויים שלא להתאים לתינוקות. יש להיזהר עם שמפו לתינוקות, שמן וסבון נוזלי.

קרם הגנה כל השנה

אתם יודעים למרוח את קרם ההגנה על עור ילדכם תחת השמש החמה של הקיץ, אבל השמש החורפית יכולה גם לחשוף את העור לקרני UV מזיקות. מכיוון שמסנן קרינה עשוי להכיל כימיקלים אם לתינוקך יש עור רגיש במיוחד, מומלץ לשאול את רופא הילדים לגבי איזה מותג של קרם הגנה הוא הטוב ביותר. הימנעות מכוויות שמש בשלב מוקדם בחיים הוכחה כיעילה במניעת סרטן העור בהמשך.

לחות, לחות, לחות

כמו מבוגרים, לתינוקות מסוימים יש עור יבש הדורש לחות. לילדים מתחת לגיל שנה ולבעלי עור רגיש במיוחד, נסו להימנע ממוצרים המיועדים לילדים גדולים יותר או למבוגרים. אלה עלולים להכיל ריחות או צבעים מגרים. שמן תינוקות או שמן קוקוס הם אופציות טבעיות וטהורות. ניתן לעסות אותם לתוך עורו של תינוקך כדי לסייע בשמירה על עור יבש.

הגנה מפני תפרחת חיתולים

בכל עת של השנה, תפרחת חיתולים ומחלות עור אחרות יכולות לנבוע מהחיתול הלח של הבייבי. החורף הופך לבעייתי במיוחד מכיוון שהתינוק מוחלף לרוב בשכבות נוספות. הקושי להוריד את כולם הופך את החלפת החיתולים לפחות נוחה. חום הנגרם משכבות מוגזמות עלול להגביר גם את הסיכון לתפרחת חיתולים. אם תינוקך מפתח פריחה בחלק התחתון, אל תשתמש באבקת טלק שעלולה לייבש את העור יותר. השתמשו בקרם החתלה ובו אבץ ליצירת מחסום בין העור ללחות אשר מחמיר את הפריחה.

 

אֶקזֵמָה

אקזמה היא מצב עור יבש שמתלקח במזג אוויר קר. אם לאנשים במשפחתך יש נטייה לפתח מצב זה, תצטרך להקפיד על טיפול מיוחד בטיפול בעור התינוק בחורף. אם לתינוק שלך יש אקזמה, רחץ אותו לעתים קרובות עם תכשיר ניקוי ללא סבון שהרופא שלך ממליץ עליו. כדאי לשטוף את עורו פעמיים ביום, ולייבש אותו מיד לאחר האמבטיה במגבת רכה. אם המצב אינו משתפר, ייתכן שרופא ילדים יצטרך לרשום משחה אנטי דלקתית.

כשיש ספק, פנו לרופא

פריחות בעור מעידות לפעמים על מצב חמור יותר. לדוגמה, חצבת עשויה להציג את עצמה בתחילה כבעיית עור. מחלת הפה והרגליים של הידיים, המחלה הוויראלית השכיחה באופן מפחיד יחסית, מופיעה גם כפצעים בידיים, בפה וברגליים של התינוק. אם יש לך ספקות לגבי הדרך הטובה ביותר לטפל בעור התינוק שלך בחורף או באופן כללי, פנה מיד לרופא שלך.

קַשׂקַשִׂים

כשאתם מורידים את הכובע של התינוקות שלכם אחרי טיול חורף נחמד, אתם עשויים להיות מופתעים לראות כמה פתיתי עור, כמו קשקשים. רוב הזמן זה כובע עריסה, מצב נפוץ בעור התינוק. זה נגרם על ידי בלוטות השמן בקרקפת של התינוק וזה בדרך כלל חולף תוך כמה חודשים. שפשוף שמן תינוקות על הקרקפת של תינוקך עוזר לעיתים קרובות להקל על גירוי העור הקל הזה גם כן.